Easy Access

Περί φούσκας εμπορευμάτων….επί του τρίτου κύματος της φαντασίας και της φανταστικής πραγματικότητας…

Posted by macrobearist στο Απρίλιος 18, 2012

Η φούσκα της Ιαπωνικής οικονομίας ,που πρώτη περιείχε τα δεδομένα της νέας τεχνολογίας,έγινε στην κορυφή του 1989,και σαν νούμερο προσέγγισε τις 40.000 μονάδες,ενώ το ξεκίνημα έγινε προσθέτοντας την φαντασία μου,μετά τον Β παγκόσμιο και τιμή μονάδος θα βάλω τα 100.Το διάγραμμα που μελετούσαμε από το «γιασου»,ξεκινάει από το έτος 1984 και περί τις 9.000.

Εμένα δε μου έτυχε,να είμαι κοντά στην πληροφορία του θαύματος της Ιαπωνικής οικονομίας και είχα πλήρη άγνοια γύρω από αυτά,αλλά μάθαινα με ταχύτητα χελώνας.Ο αναλυτής που μου έδωσε την πληροφορία,ήταν αδερφός καθηγήτριας μου στο εξωτερικό και τον είχε στείλει γνωστό οικονομικό περιοδικό στην Ιαπωνία για να γράψει σχετικά.

ΌΛΑ ΑΥΤΑ ΜΟΥ ΕΤΥΧΑΝ ΠΡΙΝ ΤΟ 1984….σου κάνει κούκου;;;….ούτε εμένα τότε,αλλά μετά που έμπλεξα και σιγά σιγά έμαθα μου έκανε κούκου!

Έτσι την λέξη «φούσκα»,άρχισα να την ψελλίζω από το 1989,που παρακολουθούσα πως διαδραματίζεται μια ιστορική κορυφή και πρόσθεσα στο λεξιλόγιο μου την λέξη αποπληθωρισμός.

…κούτσου,κούτσου,μετά έμαθα να εντοπίζω τις φούσκες και τις ιστορικές κορυφές, επειδή έτυχε να ψελλίσω τις λέξεις αυτές κατά την δημιουργία της πρώτης φούσκας της νέας εποχής,αυτήν της Ιαπωνίας….και παρακολουθώντας την κρίση χρέους της Αργεντινής,μπήκε στο λεξιλόγιο μου,σαν νονός η φράση το «πρώτο πείραμα των κραχ της νέας εποχής» και στην συνέχεια το » η μητέρα των κρισών»…..

Πως αλλιώς θα ανακοίνωνα το σύνθημα ΚΡΑΧ,από αυτό το ιστολόγιο.

Μου έτυχε και έπιασα την καλή,μόνο που έπρεπε να σορτάρω και να πιάσω το τρίτο κύμα της πτώσης,αλλά δεν ήμουν χορτάτος και το πως κερδίζεις έναν μάκρο-υφεσιακό κύκλο,το απέδωσα σε ποίημα,που έγραψα έγκαιρα πριν το 2005 και θα το βρεις στο «σχετικά»,πάνω αριστερά στην πρώτη σελίδα του ιστολογίου.

Ο περίγυρος δεν ήθελε να καταλάβει,όταν από την φούσκα των dot.com το 2000,αναφερόμουν στην φούσκα των ακινήτων και στην επόμενη φάση που θα προκύψει την φούσκα των εμπορευμάτων που θα δημιουργηθεί.Διότι θεωρούσαν ότι οι ακίνητες αξίες,είναι πραγματικές,αλλά δεν ήξεραν ότι αυτές τις ακίνητες,όταν τις βάζεις ρόδες και τις κάνεις κινητές,τότε και αυτές τρέχουν και μετά τον ανήφορο αυξάνουν ταχύτητα στον κατήφορο.

Οι ρόδες είναι οι ανά την εποχή χρηματοοικονομικές εφευρέσεις και το άλλαξε ο Μανολιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς στο προσκήνιο.

Ως τώρα,παραμένει το ερώτημα,αν θα έχουμε στο μέλλον φούσκα εμπορευμάτων,γιατί οι τιμές τους πιστεύω ότι έχουν υπερτιμηθεί κατά 20%,από αυτές που αντέχει το σύστημα αυτή την εποχή,μετρώντας με μονάδα μέτρησης την ενέργεια.

Επίσης θα προσθέσω περιπαιχτικά την φούσκα των μαϊμούδων,Τσάβες και Πούτιν και ίσως της θηλυκιάς Κίρχνερ,που αν φανταστούμε την τιμή πετρελαίου στα 10 δολάρια,τότε η φούσκα τους θα έχει ήδη σκάσει και θα ψάχνουν κάνα σεντς στον πλανήτη.

Μπορούμε άραγε να φανταστούμε τέτοιες τιμές;;;;;

Ούτε στα όνειρα μας!….αφήστε εμένα όμως να ονειρεύομαι…..

http://www.capital.gr/News.asp?id=1472114

Αυτό με τον χαλκό που τον έχουν αποθηκεύσει,μου θυμίζει το πετρέλαιο που το αποθήκευαν πάνω από τα 100$,πριν το 2008,σε δεξαμενόπλοια και από ότι θυμάμαι τους έμεινε στα δεξαμενόπλοια.

Με ποίο προϊόν έχουν τιτλοποιήσει τα εμπορεύματα όπως τα ακίνητα με τα subprime ;;;;

Ξέρουμε αυτό που ξέρουν και αυτό είναι ότι μετά την δεύτερη φούσκα αυτή των dot.com,μαζεύουν και ας είναι και ρόγες ,εμπορεύματα.

Αν θα πέσει το δεύτερο κόστος παραγωγής προϊόντων,το πετρέλαιο,θα έχουμε ανάπτυξη η ύφεση;;;;;

Ξέρουμε ότι με ψηλές τιμές ,ελέγχουν τις αναδυόμενες οικονομίες,αλλά πες ότι πέφτουν …τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;;;

Ο πετρέλαιος ήταν φούσκα το καλοκαίρι του 2008 και από τα 150$,κατρακύλησε στα 30$ και όποιοι το παίζαν ότι θα πάει στα 300,τσούζει ο πισινός τους.

Αν προσθέσουμε καμιά εφεύρεση που θα παράγει άπλετη ενέργεια και εφαρμοστεί,τότε η κορυφή είναι δεδομένη,αλλά ακόμη δεν έχει εφευρεθεί.

Έτσι, εκτός πολεμικών συνθηκών, παραμένουμε να το μετράμε σαν εργαλείο πρόσθεσης πληθωρισμού.

Ένας σήμα για να δούμε πότε τα φασόλια θα κάνουν κορυφή,είναι όταν θα σταματήσουμε να κλάνουμε,και ως τότε να κλάνετε για να έχετε να θυμόσαστε.

Μην ξεχνάτε ότι κώλος κλασμένος γιατρός χεσμένος.

Σχολιάστε

 
